maandag 22 mei 2017

Wedstrijd #12 2017 - La Course aux Chateaux (Challenge Hesbignon)


Datum
Afstand
Tijd
Tempo
Hoogte
Temperatuur
Positie
06.05.17
11.30 km
00:41:36
3'41"/km
55 m
+17.2 °C
5 / 224


Wedstrijdverslag Garmin


Vandaag weer een avondwedstrijd op het programma: de course aux Chateaux in Verlaine. Ondanks dat de naam doet vermoeden dat dit een zeer zwaar parcours is, zal de wedstrijd hoogstwaarschijnlijk wel een paar niveaus minder pittig zijn dan in Couthuin en maar goed ook!

Het is ondanks het late uur nog best warm en de start beloof in ieder geval al veel goeds: 2 grote tenten met een enorme disc jockey installatie! Het parcours kan eenvoudig worden samengevat als: 3 km dalen en vervolgens 8 stijgen. Ik moet je dan ook niet vertellen dat het een snelle start zou zijn. Zeker omdat Arnoud hier gebrand was op de zege en er ook vanaf de meet een zware etappe van zou maken. Ik voel tijdens de opwarming al dat het gevoel ooit beter is geweest... hopelijk heb ik daar in de wedstrijd niet te veel last van!


Ook Fred Lekeu is er weer bij voor de 2e opeenvolgende week. Voor het overige niet al te veel bekende gezichten. De start is furieus en Arnoud trekt direct alle richters open. Km 1 en 2 worden afgewerkt tegen 3'20". Ik merk nu al dat het vandaag niet toppie gaat zijn. Beny voelt zich duidelijk al sterker in vergelijking met zijn comeback wedstrijd vorige week in Couthuin en volgt goed.


Arnoud slaat al na een dikke km een gaatje met het achtervolgend groepje met oa Beny, Fred en David Gillet (rode tenue). Op km 2 gaan we linksaf een bospad in richting het kasteelpark en hier krijg ik het al moeilijk. Het wordt al aanklampen vanaf km 3 dus vandaag. Desondanks lukt het voorlopig wel en kan ik zowel km 3 als 4 nog afklokken onder de 3'30" en zonder te moeten lossen. Fred heeft zich ondertussen losgerukt van mezelf; Beny en David en zet de achtervolging in op Arnoud die al wel een riante voorsprong heeft.

Kilometer 5 is een kronkelende weg op asfalt doorheen het veld en ik verlies wat snelheid en vanaf km 6 begint het te stijgen en verlies ik nog meer tijd en moet ik dan ook lossen. Langzaam begin ik op de stijgende kilometers tijden van 3'50" te draaien wat uiteraard teleurstellend is. Beny heeft zich losgewerkt van David en in de voorgrond zie ik Fred op Beny wachten om samen het tempo weer op te pikken.

Ondanks het feit dat de afstand tussen mezelf en David niet al te groot is; voel ik dat er vandaag niet meer in zit dan consolideren. Op km 9 doet alles pijn en is het aftellen begonnen.


Op km 10 is het valsplat eindelijk voorbij en komt er nog eens een vlakke km aan om af te sluiten en hierdoor kan ik mijn tempo toch weer een beetje opkrikken. Ik ben blij als ik uiteindelijk binnenkom als 3e senior en met een lekkere fles Duvel naar huis terugkan! De volgende wedstrijd moet en zal het beter zijn.

Beny wordt trouwens knap 1e V1 en 3e algemeen. Op slechts 2 weken staat hij er al weer! Knappe dings.


xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten