zondag 9 april 2017

Wedstrijd #7 2017 - Jogging de Berloz (Challenge Hesbignon)



Datum
Afstand
Tijd
Tempo
Hoogte
Temperatuur
Positie
19.03.17
11.00 km
00:39:43
3'37"/km
49 m
+11.1 °C
6 / 268


Wedstrijdoverzicht Garmin


Net als je denkt stilletjes aan door de slechtste vorm heen te zijn, moest de Jogging de Berloz eraan komen. Met twee goeie trainingsweken in de benen, dacht ik dat de vorm terug in stijgende lijn was en ik ging dus met een goed gemoed richting Berloz samen met Beny.

Aan de start staan enkele sterke deelnemers: Vincent Mottoul (in principe buiten categorie voor mij) en Koen Vangrieken (winnaar van challenge vorig jaar). Remi van Loo ontbreekt vandaag. Het zal niet makkelijk worden vandaag. Ik ben vastberaden me van mijn beste kant te laten zien.


De start is niet verschroeiend snel en bijgevolg starten we met een redelijk brede kopgroep met alle toppers er uiteraard nog bij. Vanaf de start is wel duidelijk dat dit een golvend parcours wordt in open veld waarbij we hier en daar wel wat wind te verwerken zullen krijgen.



Na km 1.5 beginnen de toppers zich wel te melden. Vincent Mottoul werkt het tempo omhoog. Antoine Guilluick met nr 1101 volgt. Ik volg op een boogscheut (20 m) samen met Beny. De volgende 3 km worden snel: allemaal onder 3'25". Beny en ik komen helemaal alleen op de 3e en 4e plek op een vaste afstand van het leidersduo. Alles ziet er prima uit.

Tot km 4... Hier nemen we een scherpe bocht naar links; een grindpad op 500m de wind volle bak in het aangezicht en ik op kop... licht stijgend ... dit doet pijn... tussen km 5 en 7 volgt dan heel wat op en neer gedrum en veel wind tegen en ik val helemaal stil... alles doet zeer en ik moet Beny lossen ondanks al zijn aanmoedigingen om aan te klampen... het is gewoon niet mogelijk.

Ik word vervolgens ingehaald door Oliver LeGros en Julien Tilkin. Bij de tweede probeer ik even aan te klampen. Vervolgens komt ook Koen VanGrieken aansluiten en hij gaat ook direct erover. Julien kan even volgen... ik moet lossen...

Ik vind in de laatste 2 km nog wel een beetje mijn adem terug en steek hier ook Beny nog voorbij. Beny heeft onderweg een blessure opgelopen en moet de strijd staken... hij loopt nog uit; wordt 9e maar had normaal altijd de 3e plaats kunnen vasthouden.

Ik eindig uiteindelijk als 6e in een tijd van 39'43". Er is duidelijk iets aan de hand... vorig jaar liep ik hier nog 39'24" in volle marathon voorbereiding. Tijd om te bezinnen: dit was een harde klap.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten